با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی سلامت
مقایسه اثربخشی آموزش اتوژنیک و آموزش نظم‌دهی عاطفه بر تنظیم شناختی هیجان زنان مبتلا به کمردرد مزمن

مژگان آگاه هریس

دوره 10، شماره 40 ، اسفند 1400، ، صفحه 91-110

https://doi.org/10.30473/hpj.2022.55202.4950

چکیده
  مقدمه: کمردرد مزمن وضعیت پیچیده­ای است که عوامل روانشناختی در آن دخیل هستند و فرد را مستعد مزمن شدن ناتوانی ناشی از آن و عدم پاسخ­دهی به درمان­های معمول می­کنند. هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش اتوژنیک و آموزش نظم­دهی عاطفه بر تنظیم شناختی هیجان زنان مبتلا به کمردرد مزمن بود. روش: پژوهش از نوع طرح­های نیمه‌آزمایشی با ...  بیشتر