با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی سلامت
تأثیر برنامۀ تفکر سازنده (PATHS) بر شایستگی اجتماعی و هیجانی، واسطه‌های عصبی- شناختی و هیجانی، اختلالات برون‌نمود و ارتباط آن با سلامت جسمی و روانی کودکان

بهنام بهراد

دوره 7، شماره 28 ، اسفند 1397، ، صفحه 113-130

https://doi.org/10.30473/hpj.2019.39733.3980

چکیده
  مقدمه: اختلالات رفتاری بعنوان شایعترین اختلالات دورۀ کودکی هزینه‌های بهداشتی، فردی، خانوادگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارند که از طریق واسطه‌های عصیبی-شناختی و هیجانی تأثیری گسترده بر سلامت جسمی و روانی کودکان دارند. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر نسخۀ فارسی برنامۀ PATHS بر کاهش مشکلات و اختلالات رفتاری برون‌نمود کودکان ...  بیشتر