ارزانی، ن؛ باقری، ف؛ حاتمی، ح.ر؛ بنی جمالی، ش. (1397). تحلیل رابطه ساختاری بهزیستی ذهنی بر مبنای ذهنآگاهی و سختکوشی روانشناختی با میانجیگری تنظیم هیجانی در زنان مبتلا به سرطان پستان. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، 12(42)، 79-95.
اسماعیلی، س؛ حسینی، ی. (1393). رابطه تابآوری، تنظیم هیجان با بهزیستی روانشناختی. فصلنامه روانشناسی مدرسه،3(4)،72-51.
اسمخانی اکبری نژاد، ه؛ اعتمادی، ا؛ نصیر نژاد، ف. (1393). اثربخشی رواندرمانی عقلانی – عاطفی – رفتاری به شیوه گروهی بر بهزیستی روانشناختی زنان. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 2(8)،25-13.
افکاری شهرستانی، ز؛ کشاورز، آ؛ درستکار، م. ع؛ تبریزی، ف؛ خزائی، ف. (1396). رابطه ذهن آگاهی و بهینه زیستی با رضایت زناشویی زوجین. فصلنامه مطالعات روانشناختی و علوم تربیتی، 2(15)، 43-51.
بحرینی، ز و
ثناگوی محرر، غ. (1398). اثربخشی درمان ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر تنظیم هیجان و کارکردهای اجرایی زنان باردار مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی.
فصلنامه سلامت اجتماعی، 7(1)، 9-18.
بهرامی، ب؛ بهرامی، ع؛ مشهدی، ع؛ کارشکی، ح. (2015). نقش راهکارهای کنترل شناختی هیجان در کیفیت زندگی بیماران سرطانی. مجله دانشکده پزشکی علوم پزشکی مشهد، 58(2)، 96-105.
پیرخائفی، ع؛ صالحی، ف. (1392). اثربخشی معنادرمانی گروهی بر ارتقای سلامت روان زنان مبتلا به سرطان سینه، فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی سلامت، 2، 62-63.
حاتمیان، پ؛ حیدریان، س؛ احمدی فارسانی، م. (1399). تأثیر آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر تنظیم هیجان و حساسیت اضطرابی سالمندان با سابقه بیماری قلبی. نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری. ۶ (۳)، ۵۹-۶۵.
حسینی بهشتیان، س. م؛ میرزازاده، ر. (1395). اثربخشی آموزش تابآوری بر راهبردهای تنظیم هیجان و رضایت از زندگی زنان سرپرست خانوار. جامعهپژوهی فرهنگ، 7(3)، 19-36.
حکمآبادی، م. ا؛ بهمنی، ف؛ گودرزی، ن؛ بهنامی نیا، م؛ غفوری نسب، ج؛ صادقی خباز، م. م. (1399). اثربخشی ذهنآگاهی بر کنشهای اجرایی و راهبردهای مثبت تنظیم هیجان سرباز دانشجویان پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع). مجله طب نظامی، ۲۲ (۱۲)، ۱۲۵۱-۱۲۵۹.
سلاجقه، س؛ امامی پور، س؛ نعمتالله زاده ماهانی، ک. (1398). الگوی ساختاری روابط بین ذهن آگاهی و بهزیستی روانشناختی بر اساس نقش میانجیگر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در زنان دچار سرطان سینه. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 13(1)، 77-98.
شعبانی، م؛ خلعتبری، ج. (1398). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر دشواری تنظیم هیجان و بهزیستی روانشناختی در سندرم پیش از قاعدگی. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی سلامت، 8(29)، 134-152.
علیپور، ا. (1390). معرفی روانشناسی سلامت. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: ارسباران.
فیضی، س. (1396). بررسی ابطه تابآوری و تنظیم هیجان با استحکام روانی در دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، دانشگاه پیام نور واحد بناب.
قاسمینژاد، م. ع؛ ابوالقاسمی، ع؛ حاجلو، ن؛ نریمانی، م. (1396). بررسی نقش بهزیستی و ذهنآگاهی در پیشبینی استحکام روانی دانشجویان ورزشکار. مجله فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی،7 (2)، 169-182.
کرد، ب. (1395). پیشبینی بهزیستی ذهنی دانشجویان پرستاری بر اساس ذهنآگاهی و شفقتورزی به خود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16، 273-282.
کردان، ز؛ عظیمی، ح؛ حیدری فرد، ج؛ موسوی نسب، س. (1398). رابطه تابآوری و سرمایه اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در میان بیماران سرطان. مجله علوم پرستاری و مامایی، 6 (3)، 137-131.
محمدزاده، م؛ جهانداری، پ. (1398). بررسی رابطه بین تابآوری و تنظیم هیجانی با امید به زندگی در بین سربازان. علوم مراقبتی نظامی، 6(3)، 198-206.
میر مهدی، س؛ رضا علی، م. (1398). اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر تابآوری، تنظیم هیجان و امید به زندگی در زنان مبتلا به دیابت نوع دو، مجله روانشناسی سلامت، 7 (28)، 167-183.
نریمانی، م؛ آریانپور، س؛ ابوالقاسمی، ع؛ احدی، ب. (1390). مقایسه اثربخشی آموزش ذهنآگاهی و تنظیم هیجان بر سلامت عمومی جانبازان شیمیایی. مطالعات روانشناسی بالینی،1(2)، 93-117.
American Cancer Society. (2015). Cancer Facts & Figures 2015. Atlanta: American cancer Society.
Amundsen, R. Riby, L. M., Hamilton, C., Hope, M., McGann, D. (2020). Mindfulness in primary school children as a route to enhanced life satisfaction, positive outlook and effective emotion regulation.
BMC Psychology, 1-15.
Bellin, Z. J. (2015). The Meaning Connection Between Mindfulness and Happiness. Humanistic counseling, 54(3) 221-235
Bester, E., Naidoo, P., Botha, A. (2016). The role of mindfulnwess in the relationship between life satisfaction and spiritual wellbeing among the eldery. Social Work/Maatskaplike Werk, 51(2), 244-265.
Brannon, L., Feist, J. & Updegraff, J. A. (2014). Health Psychology: An Introduction to Behavior and Health. USA: Wadsworth, Cengage Learning.
Britton, W. B., Shahar, B., Szepsenwol, O., & Jacobs, W. J. (2012). Mindfulness-based cognitive therapy improves emotional reactivity to social stress: results from a randomized controlled trial. Behavior therapy, 43(2), 365-380.
Burke, C. A. (2010). Mindfulness-based approaches with children and adolescents: A preliminary review of current research in an emergent field. Journal of child and family studies19(2),133-44.
Carmody, J., Bear, R. A. (2007). Relationshipe between mindfulness practice and level of mindfulnees, medical and psychology symptom and well-being in a mindfulness stress reduction program. Behav Med ,31, 23-33.
Coo, C., Salanova, M. (2018). Mindfulness Can Make You Happy-and-Productive: A Mindfulness Controlled Trial and Its Effects on Happiness, Work Engagement and Performanc. Happiness Studies, 19(6), 1691-1711.
Elliott. R., Watson. J. C., Goldman, R. N., & Greenberg, L. S. (2003). Learning emotionfocus therapy: The process-experiential approach to change. Washington, DC: American Psychological Association.
Emanuel, A. S., Updegraff, J. A., Kalmbach, A. D., Ciesla, J. A. (2010). The role of mindfulness facets in affective forecasting, Personality and Individual differences, 49, 815-818.
Janssen, M., Heerkens, Y., Kuijer, W., van der Heijden, B., Engels, J. (2018). Effects of Mindfulness-Based Stress Reduction on employees' mental health: A systematic review. PLoS One. 13(1):1-37.
Jones, T. M. (2018). The Effects of Mindfulness Meditation on Emotion Regulation, Cognition and Social Skills. European Scientific Journal May, 14(14), 18-32.
Gattsman, J. (2008). Running Head: Secondry Traumatic Stress and Resilience. Doctoral Dissertation of Psychology, University of the Rockies.
Keyes, C. L. M. (1998). Social well-being. Social Psychology Quarterly, 61, 121-140.
Keyes, C. L. M. & Magyar-Moe. Jeana.L. (2003).The measurment and utility of adult subjective well_being .p.411-425 in positive psychological assessment: Handbook of models and measures ,edited by S.J.Lopez and .R. Snyder. Washington, DC: American Psychological Association.
Kols, N., Sauer, S., Walach, H. (2009). Facet of mindfulness – Results of an online study investigating the Freiburg mindfulness inventory, Personality and Individual differences, 46, 224-230.
Lamond, A. J., Depp, C. A., Allison, M., Langer, R., Reichstadt, J., Moore, D. J., Golshan, S., Ganiats, T. G. and Jeste, D.
(2008). School of Medicine, University of California, San Diego. “Measurement and predictors of resilience among community-dwelling older women.” Journal of Psychiatric Research 43, no. 2, 148-154.
Lahtinen, O., Salmivalli, C. (2020). Realationship between mindfulness meditation And Weel-being durig 8 Weeks of Ecological Momentary Assesment. Mindfulness, 11, 255-263.
Li, Y., Wang, K., Yin, Y., Li, Y., & Li, S. (2018). Relationships between family resilience, breast. cancer survivors’ individual resilience, and caregiver burden: A cross-sectional study. International Journal of Nursing Studies, 88, 79-84.
Mace, C. (2007). Mindfulness and mental health: Therapy, theory and science. Routledge.
Malpass, A., Binnie, k., Robson, L. (2019). Medical Students’ Experience of Mindfulness Training in the UK: Well-Being, Coping Reserve, and Professional Development.
Education Research International, 1-11.
https://doi.org/ 10.1155/2019/4021729.
Matsuda, A., Yamaoka, K., Tango, T., Matsuda, T. & Nishimoto, H. (2014). "Effectiveness of psychoeducational support on quality of life in early-stage breast cancer patients: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials". Quality of Life Research, 23, 21–30.
Malinowski, P., & Lim, H. J. (2015). Mindfulness at work: Positive affect, hope, and optimism mediate the relationship between dispositional mindfulness, work engagement, and well-being.Mindfulness,6(6), 1250-1262.
Martin, R. C., & Dahlen, E. R. (2005). Cognitive emotion regulation in the prediction of depression, anxiety, stress, and anger. Personality and Individual Differences, 39, 1249–1260.
Per, M.,
Simundic,A.,
Argento, A.,
Khoury, B.,
Heath,N. (2021). Compassion, and Emotion Regulation in Self-Injury. Arch Suicide Res, 17, 1-16.
Roberton, T., Daffern, M., & Bucks, R. S. (2012). Emotion regulation and aggression. Aggression and Violent Behavior, 17, 72–82.
Ryff, C. D., & singer, B. H. (2008). Know they self and become what you are : A Eudaimonic Approach to Psychological well-being journal of happiness studies, 9, 13-39.
Siegel, R. D. (2010). The mindfulness Solution (every day practices for every day problems, New York:Guilford.
Skehill, C. M. (2001). ‘Resilience, Coping with an Extended Stay Outdoor Education Program, and Adolescent Mental Health’, Canberra: University of Canberra, Dissertation for theDegree of honurs.
Smith, G. D., & Yang, F. (2017). Stress, resilience and psychological well-being in Chinese undergraduate nursing students. Nurse Education Today, 49, 90-95.
Tager, D., Good, G. E., & Brammer, S. (2010). An exploration of relations between emotion dysregulation, masculine norms, and intimate partner abuse in a clinical sample of men. Psychology of Men & Masculinity, 11(3), 233–239.
Yi, YT. Rongxiang, T., James, J. (2019). Promoting Psychological Well-Being Through an Evidence-Based Mindfulness Training program. 1-5, doi:
10.3389/ fnhum.2019.00237
Yıldırım, M., &
Arslan, G. (2020). Exploring the associations between resilience, dispositional hope, preventive behaviours, subjective well-being, and psychological health among adults during early stage of COVID-19.
Current Psychology. DOI:
10.31234/osf.io/vpu5q.
Orion, E., & Wolf, R. (2014b). Psychologic consequences of facial dermatoses. Clinics in Dermatology, 32(6):767-771.
Picardi, A., Amerio, P., Baliva, G.,
Barbieri, C.,
Teofoli, P.,
Bolli, S.,
Salvatori, V.,
Mazzotti, E.,
Pasquini, P.,
Abeni, D. (2004). Recognition of depressive and anxiety disorders in dermatological outpatients. Acta Derm Venereol, 84(3): 213–7.
Thompson, R. A. (1994). Emotion regulation: A theme in search of definition. Monographs of the society for research in child development, 59(2‐3), 25-52.
Tran, G., & smith, G. P. (2004). Behavioral assessments in the measurement of treatment out-come. In S. N. Haynes, and E.M. Heiby (Eds).comprehensive Hand book of psychological Assessment. Newyork: wiley, p: 269-290.
Wagnild, G.M. (2009). The Resilience Scale user’s guide for the US English version of the Resilience Scale and the 14-Item Resilience Scale (RS-14). Worden, MT: The Resilience Center, Available from: URL; http:// WWW.
Weiss, T., Weinberger, M. I., Holland, J., Nelson, C., & Moadel, A. (2012). Falling through the cracks: a review of psychological distress and psychosocial service needs in older Black and Hispanic patients with cancer. Journal of Geriatric Oncology, 3(2), 163-173.
Zhang, C., Gao, R., Tai, J., Li, Y., Chen, S., Chen, L., Cao, X., Wang, L., Jia, M., & Li, F. (2019). The relationship between self-perceived burden and posttraumatic growth among colorectal cancer patients: The mediating effects of resilience.
BioMed Research International,
https://doi.org/10.1155/2019/6840743