- احمدی، امیر (1390). بررسی تاثیر قصه گویی بر کاهش افسردگی کودکان. سومین کنگره سراسری هنر درمانی درایران، 5-13اسفند1390.
-اصغر زاده سلماسی، فرزانه و پورشریفی، حمید (1390). تاثیر قصه درمانی بر بهبود سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک. فصلنامه علوم تربیتی، سال چهارم، شماره 14، صص 13-24، تابستان 1390.
- افخم ابراهیمی، عزیزه؛ قلعه بندی، میرفرهاد؛ صالحی، منصور؛ کافیان تفتی، علیرضا؛ وکیلی، یعقوب و اخلاقی فارسی، الهه (1387). بررسی پارامترهای خواب و عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خواب بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاههای منتخب بیمارستان رسول اکرم(ص). مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران، دوره پانزدهم، شماره58، بهار1387، صص31-38.
- بانکی، یاسمن و امیری، شعله (1385). اثر بخشی قصه درمانی گروهی بر اضطراب جدایی و افسردگی در کودکان والدین طلاق گرفته. اولین کنگره سراسری هنر درمانی در ایران(خلاصه). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
- پلویسکی، آنا (1382). قصه گویی در خانه و خانواده. ترجمه مصطفی رحماندوست. تهران: مدرسه.
- تاج آبادی، رضا؛ رحیمی، محمد و شعبانی، سمیه (1392). تاثیر روش قصه گوی و قصه درمانی بر کاهش افسردگی کودکان. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز.
- تامپسون، چارلز و رودلف، لینداب (1384). مشاوره باکودکان.ترجمه جوادطهوریان. تهران.انتشارات رشد.
-دادستان، پریرخ (1382). روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی. جلد اول، تهران: انتشارات سمت.
-رجب پور فرخانی، سمیه و جهانشاهی، فاطمه (1390). اثر بخشی قصه درمانی در کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شماره 2، پاییز و زمستان 1390، صص 19-35.
-رحماندوست، مصطفی (1381). قصه گویی، اهمیت راه و رسم آن. تهران: رشد.
- رمضانی، فریدون؛ جهانیان، مهری و محمدی، یحیی (1391). بررسی تاثیر قصه درمانی در کاهش اضطراب کودکان عقب مانده ذهنی شهر تهران. چهارمین همایش بین المللی روان پزشکی کودکان و نوجوانان، 19 تا 21 مهرماه.
- زایپس، جک (بیتا). هنر قصه گویی خلاق. (ترجمه مینو پرنیانی، 1380 ). تهران: رشد.
- سلطانی، مریم؛ آرین، خدیجه و انگجی، لیلی (1392). اثر بخشی روش قصه گویی گروهی در افزایش عزت نفس دانش آموزان دختر پایه دوم ابتدایی در شهر تهران. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره29، سال نهم، پاییز 1392.
-شعاری نژاد، علی اکبر (1387). ادبیات کودکان. چاپ 26. تهران: اطلاعات.
- شوقی، مهناز؛ خنجری، صدیقه؛ فرمانی، فرشته و حسینی، فاطمه (1384). عادات خواب در کودکان. فصلنامه پرستاری ایران، دوره هجدهم، شماره 41-42، بهارو تابستان.
- شیبانی، شهناز (1385). تاثیر قصه درمانی بر افسردگی کودکان و راهبردهای رویارویی کودکان افسرده. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
-صالحی، فریبا (1386). تاثیر قصه درمانی در کاهش نشانه های اضطرابی دختران با هراس اجتماعی 11تا19ساله شهر تهران. پایان نامه کاشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
- علی اکبری، مهناز؛ علیپور، احمد و درنجفی شیرازی، مهناز (1393). اثر بخشی قصه گویی بر مولفه های هوش اخلاقی کودکان دختر پیش دبستانی در شهر اصفهان. دو فصلنامه علمی – پژوهشی شناخت اجتماعی، سال سوم، شماره 2، پیاپی6، پاییز و زمستان 1393.
-کداسن، هایدی و شفر، چالز (1998). برگزیده ای از روشهای بازی درمانی. ترجمه سوسن صابری و پریوش وکیلی (1382).تهران: انتشارات آگاه و ارجمند.
- کرمی، جهانگیر؛ مومنی، خدامراد؛ محمدی، فرشته و شهبازی راد، افسانه (1394). بررسی تاثیر قصه درمانی بر کاهش نشانه های اضطراب جدایی کودکان. مجله پرستاری کودکان، شماره 3، بهار 1394، صص 48-56.
-کلهر، فاطمه و زاده محمدی، علی (1385). بررسی تاثیر قصه ـ نمایش درمانی بر اضطراب کودکان بی سرپرست و بد سرپرست. اولین کنگره سراسری هنر درمانی در ایران(خلاصه). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
-گلدارد، کاترین و گلدارد، دیوید. (بیتا). راهنمای عملی مشاوره با کودکان. (ترجمه مینو پرنیانی، 1382). تهران: رشد.
-گلدارد، کاترین؛ گلدارد، دیوید. (1389). راهنمای عملی مشاوره با کودکان با روش بازی درمانی. ترجمه زهرا ارجمندی. انتشارات اندیشه آور (تاریخ انتشار به زبان اصلی،2003).
-لطیفی، ز و امیری، ش (1390). درمان اختلالات اضطرابی.اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
- محمداسماعیل، الهه (1381). بازی درمانی در درمان کودکان مبتلا به اختلال رفتاری. تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
- مشایخی،کریم (1388). اثر بخشی قصه درمانی جهت درمان افسرده خویی و سایر اختلالات روانی در کودکانی. دومین کنگره سراسری هنر درمانی درایران، 5-8آذر1388.
- مشهدی، علی؛ سلطانی،رضا؛ میر دورقی، فاطمه و بهرامی، بتول (1391). ویژگیهای روان سنجی مقیاس چند بعدی اضطراب کودکان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال6، شماره1(21)، بهار 1391، 70-87.
-یاوند حسنی، اصغر؛ فرحبخش، کیومرث و شفیع آبادی، عبدالله (1393). بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری و قصه درمانی بر کاهش اختلالات رفتاری نوجوانان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره. دانشگاه فردوسی مشهد، سال 4، شماره 1، بهار و تابستان 1393، صص71-94.
-یوسفی لویه، معصومه (1386). تاثیر قصه درمانی بر مشکلات هیجانی(اضطراب)کودکان دبستانی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
-Angus , I., Levitt, H., & Hardtke, K. (1999). The narrative process coding system:research application and implications for psychotherapy practices, 55(10), 70-255.
-Bełtkiewicz, D. (2013). A New Horizon in Logopaedics: Speech Therapeutic Story – Innovative Use of a Story in the Therapy of Children Speech Impediments. j
Procedia - Social and Behavioral Sciences, 106(10), 149-163.
-Dilollo, A., Neimeyer, R.A. and Manning, W. H. (2002). Apersonal Construct Psychology View Of Relapse: Indications For A Narrative Therapy Component To Stuttering Treatment. Journal of FluencyDisorders. 27(1), 12-42.
-Freedman, J., Combs, G. (2009). Narrative ideas for consulting with communitics and organizations.Family process,48(3), 62-374.
-Fridberg, R.D., & Wilt, L.H. (2010). Metaphors and Stories in Cognitive Behavioral Therapy With Ghildren.journal Rat-Emo Cognitive Behavior Therapy,28, 100-113.
-Furlonger, B.F. (1999)."Narrativetherapy and children with hearing impairments". Am Ann Deaf, 144, 325-33.
-Glanz, K., Lerman, C. (1992). Psychosocial impact of breast cancer a critical review.Bahav Med. 14:204-12.
-Goncalves, O. F., & Machado, P. P. (1999). Cognitive narrative psychotherapy:research foundations, J Oline psycho,55(10), 91-117.
-Hanney, L & Kozlowska, K. (2002). Healing traumatized children:Creating illustrated story books in family therapy.Family Process, 41, 37-65.
-Haris, D., Eilers, J., Harriman, A., Cashavelly, B., Maxwell, C. (2008). Evidence-Based Interventions for the Manangment of Oral Mucositis. Clin J oncol Nurs, 12,141-52.
-Howard, G.S. (1991). Culture tales. A narrative approach to thinking,cross-cultural psychology,and psychotherapy. American Psychol,46, 187-97.
-Ivarsson, T. (2006). Normative data for the Multidimensional AnxietyScale for Children (MASC) in Swedish adolescents. Nordic Journal Psychiatry, 60(2): 107-113.
-Jorngarden, A., Mattsson, E., Von Essen, L. (2007). Health related quality of life , anxiety and depression among adolescents and young adults with cancer; Aprospective longitudinal study. Eur J Cancer, 43 (19), 8-53.
-Lamarine, R. J. (1995). child and adolescent depression. J Sch Health, 65, 33--Howard, G.S. (1991). Culture tales. A narrative approach to thinking,cross-cultural psychology,and psychotherapy. American Psychol,46, 187-97.
-Lewis, J &
Baneree, S. (2013). An investigation of the therapeutic potential of stories in Dramatherapy with young people with autistic spectrum disorder j Dramatherapy and Autistic Spectrum Disorder,13(1).
-Lusting, Stuart, L Tennakoon, Lakshika. (2008). Testimonials,narratives storis.&Drawings.Child refugees as witnesses.Child and adolescent psychiatric clinics of North America, 17(3), 84-569.
-Machado J. M. (1995). Early Childhood Experiences in Language Arts: Emerging Literacy. New York: Delmar Publishers.
-March, J. S., Parker, J. D., Sullivan, K., Stallings, P., & Conners, C. K. (1997).The multidimensional anxiety scale for children (MASC): Factor structure, reliability and validity. Journal of the American academy of child &adolescent psychiatry, 36(4): 554–565.
-Melanie, C. G. (2004). Story telling in teaching.American Psychological Society, 17(4).
Memarzadeh M, Hosseinpor M, flakeian H. )2006). Effect of preoperative nxiety in Children 2-6 years of game rooms in hospitals Zahra.The Journal of Surgery, 14(4). (Persian)
ـNeuner,F., Catani,C., Ruf,M., Schauer,E., Schauer,M., & Elbern,F. (2008). Narrative exposure therapy for the treatment of traumatized children adolescebt(KIDNET).From neuro cognitivetheory to field intertetion child and adolescent psychiatric clinics of North America,17(3), 64-641.
-Nordin, K. G. (1998). Reactions to gastrointestinal cancer-variations of mental adjust ments and emotional well-bing with time in patients with different prognosis.Psycho Oncology,7,413-23.
-Owens, J.A., Spirito, A., Mcguinn, M., & Nobile,C.H. (2000). Sleep habits and sleep disturbance in elementary school aged children. Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics,21(1),27-36.
-Pezeshkian, N. (1996). Oriental stories as tools in Psychotherapy.New Delhi, Sterling Publishers Pvt.Ltd.
-Pirl, WF. (2004). Evidence report on the occurrence, assessment and treatment of depression in caner patients. J Natl Cancer Inst Monogr, (32), 32-9.
-Potter, P., & Porry, A. (2003). Basic Nursing Essential For Practice.UK : J.B. Lippincott Company ,890-900.
-Prasko, J. (2010). Narrative cognitive behavior therapy psychosis. Journal of Activitas Nervosa Superior Redivivva, 52(2), 135-146.
-Schang, R. C., & Abelscon, R. P. (1995). Knowledge and memory;the real story.In R.S.Wyer.Jr.(Ed)Advanc In social cognition 1-85.Hillsdale, NJ:Erlbaum
-Tjiam
A. M., Holtslag, G., Van Minderhout, H. M., Simonsz-Tóth, B.,. Vermeulen-Jong, M. H. L., Borsboom G. J. J. M.,…Simonsz, H. J. (2013). Randomised comparison of three tools for improving compliance with occlusion therapy: an educational cartoon story, a reward calendar, and an information leaflet for parents. J
Graefe's Archive for Clinical and Experimental Ophthalmology,251(1), 321-329.
-Willis, J. (2000). Patient Compliance: Non Compliance with Treatment Regimes and Failure to Follow Health Advise is Widespread. Nurs Times, 96(35), 36-7.