الهه پور کاوه دهکردی؛ ارسلان خان محمدی اطاقسرا؛ علی اصغر عباسی اسفجیر
چکیده
مقدمه: هدفپژوهش حاضر فراتحلیل عوامل گرایش زنان ایرانی به عملهای جراحی زیبایی بود. روش: این مقاله با رویکرد فراتحلیل به بررسی مساله پرداخته است. جامعه تحقیق را 50 پژوهشی که در ارتباط با عوامل روانشناختی و اجتماعی مؤثر در گرایش زنان به جراحی زیبایی در سالهای 86 تا 96 انجامشده تشکیل میدهد که از این میان 32 پژوهشی که دارای شرایطلازم ...
بیشتر
مقدمه: هدفپژوهش حاضر فراتحلیل عوامل گرایش زنان ایرانی به عملهای جراحی زیبایی بود. روش: این مقاله با رویکرد فراتحلیل به بررسی مساله پرداخته است. جامعه تحقیق را 50 پژوهشی که در ارتباط با عوامل روانشناختی و اجتماعی مؤثر در گرایش زنان به جراحی زیبایی در سالهای 86 تا 96 انجامشده تشکیل میدهد که از این میان 32 پژوهشی که دارای شرایطلازم از لحاظ اعتبار دادهها و روش پژوهش بودند توسط پنج داور بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. دادهها توسط نرمافزار فراتحلیل جامع (CMA3) مورد واکاوی قرار گرفتند. یافتهها: با توجه به نتایج بررسی تحقیق حاضر چهار متغیر هویت اجتماعی،مقبولیت اجتماعی،هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومی بالاترین اندازه اثر را دارا بودند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق، هراندازه هویت اجتماعی، مقبولیت اجتماعی، هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومیپایینتر باشد گرایش برای انجام عمل زیبایی بیشتر خواهد بود.