داودوندی، ف.، و شکری، ا. (1395). فرایندهای ارزیابی شناختی، هیجانات پیشرفت و تعهد تحصیلی: یک تحلیل واسطهای. فصلنامة روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، سال سیزدهم، شمارة 50، 198-183.
سادات اخوی، ز. س.، شکری، ا.، و پورشهریار، ح. (1395). سازگاری هیجانی، واکنشپذیری نسبت به تنیدگی ادراک شد و رفتارهای سبک زندگی. فصلنامة اندیشة و رفتار در روانشناسی بالینی، دورة دهم، شمارة 39، 89-47.
شکری، ا.، تمیزی، ن.، پورشهریار، ح.، عبداللهپور، م. آ.، سادات اخوی، ز. س.، و لواف، ه. (1394). ویژگیهای روانسنجی نسخة دوم نیمرخ سبک زندگی ارتقا دهندة سلامت در دانشجویان. فصلنامة اندازهگیری تربیتی، دورة ششم، شمارة 21، 60-41.
شکری، ا.، تمیزی، ن.، عبداللهپور، م. آ.، و خدامی، م. م. (1395). تحلیل ویژگیهای روانسنجی مقیاس ارزیابی استرس در دانشجویان. فصلنامة تازههای علوم شناختی، دورة هجدهم، شمارة 2، 11-1.
شکری، ا.، شهیدی، ش.، مظاهری، م. ع.، فتحآبادی، ج.، رحیمینژاد، پ.، و خانجانی، م. (1393). اثربخشی برنامة مداخلهای ایمنسازی روانی دانشجویان در برابر تجربههای هیجانی منفی بر اساسِ الگوی پیشگیری پنسیلوانیا. فصلنامة مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال چهارم، شمارة 7، 190-165.
شکری، ا.، کرمی نوری، ر.، فراهانی، م. ن.، و مرادی، ع. ر. (1395). رواسازی میانفرهنگی مقیاس چندبُعدی حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان ایرانی و سوئدی. فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران، دورة نهم، شمارة 2، 100-75.
شکری، ا.، گشتاسبی، زه.، شریفی، م.، فتحآبادی، ج.، و رحیمینژاد، پ. (1395). اثربخشی برنامة بازآموزی اسنادی بر راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان و تابآوری تحصیلی دانشجویان. پژوهشنامة روانشناسی مثبت، سال دوم، شمارة 2، 66-51.
شکری، ا.، گودرزی، ا.، و شریفی، م. (1393). آزمون تغییرناپذیری عاملی نسخه فارسی فهرست عواطف مثبت و منفی در دو جنس. دوفصلنامة روانشناسی معاصر، دورة نهم، شمارة 1، 94-83.
گشتاسبی، ز.، شکری، ا.، فتحآبادی، ج.، و شریفی، م. (1396). تاثیر برنامة بازآموزی اسنادی بر هیجانات پیشرفت و مشغولیت تحصیلی دانشجویان. فصلنامة پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال چهارم، شمارة 4، 38-23.
عمید، م.، شکری، ا.، و زرانی، ف. (1395). الگوی روابط علّی پیشایندها و پسایندهای رفتارهای سلامت در دانشجویان. فصلنامة پژوهش در سلامت روانشناختی، دورة دهم، شمارة 3، 19-1.
منصوری، ا.، شکری، ا.، پورشهریار، ح.، پوراعتماد، ح. ر. و رحیمینژاد، پ. (1393). اثربخشی برنامة تابآوری پنسیلوانیا بر سبکهای اسنادی و سازگاری روانشناختی دانشجویان. فصلنامة روانشناسی کاربردی، سال 8، شمارة 30، 144-129
Affi, T. O., & Macmillan, H. L. (2011). Resilience following child maltreatment: areview of protective factors. Canadian Journal of Psychiatry, 56, 266–272.
Ahern, N. R., Ark, P., & Byers, J. (2008). Resilience and coping strategies in adolescents. Paediatric Nursing, 20(10), 32-36.
Allen, M. S., Vella, S. A., & Laborde, S. (2015). Health-related behaviour and personality trait development in Adulthood. Journal of Research in Personality, 59, 104–110.
Alzahrani, S. G., Sheiham, A., Tsakos, G., & Watt, R. G. (2017). Psychosocial determinants of clustering health-compromising behaviors among Saudi male adolescents. International Journal of Pediatrics and Adolescent Medicine, 4, 26-32.
Bell, C. C. (2001). Cultivating resiliency in youth. Journal of Adolescent Health, 29, 75–381.
Bruwer, B.; Emsley, R.; Kidd, M.; Lochner, C.; & Seedat, S. (2008). Psychometric properties of the multidimensional scale of perceived social support in youth. Comprehensive Psychiatry, 49, 195–201.
Buresova, I., Klimusova, H., Dosedlova, J., & Dacerova, V. (2016). Health-related behavior of Czech adolescents. Social and Behavioral Sciences, 217, 1146 – 1152.
Carbonell, D. N., Reinherz, H. Z., Giaconia, R. M., Stashwick, C. K., Paradis, A. D., & Beardslee, W. R. (2002). Adolescent protective factors promoting resilience inyoung adults at risk for depression. Child and Adolescent Social Work Journal, 19,393–412.
Chan, S. M., Melnyk, B. M., & Chen, A. C. C. (2017). Chinese version of the healthy lifestyle beliefs scale for Taiwanese adolescents: A psychometric study. Journal of Pediatric Nursing, 32, 19–24.
Cohen, S., & Wills, T. A. (1985). Stress, social support, and the buffering Hypothesis. Psychological bulletin, 98, 310–357.
Connor, M.D., & Davidson, M. D. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor-Davidson resilience scale (CD-RISC). Depression and Anxiety, 18, 76–82.
Cortina, M. A., Stein, A., Kahn, K., Hlungwani, T. M., & Fazel, M. (2016).
Cognitive styles and psychological functioning in rural South African school students: Understanding influences for risk and resilience in the face of chronic adversity.
Journal of Adolescence, 49, 38-46.
Davydov, D. M., Stewart, R., Ritchie, K., & Chaudieu, I. (2010). Resilience and mental health. Clinical Psychology Review, 30(5), 479-495.
Dias P. C., & Cadime, I. (2017). Protective factors and resilience in adolescents: The mediating role of self-regulation.Psicología Educativa, 23, 37–43.
Dishion, T. J., & Connell, A. (2006). Adolescents’ resilience as a self-regulatory pro-cess: Promising themes for linking intervention with developmental science. InB.
M. Lester, A. Masten, & B. McEwen (Eds.), Resilience in children (pp. 125–138). Boston: New York Academy of Sciences.
Gardner, T., Dishion, T., & Connell, A. (2008). Adolescent self-regulation asresilience: resistance to antisocial behavior within the deviant peer con-text. Journal of Abnormal Child Psychology, 36, 273–284.
Kline, R. B. (2005). Principles and practices of Structural Equation Modeling (2nd Eds.). New York: Guilford.
Lazarus, R.S. (1999). Stress and emotion: A new synthesis. New York: Springer.
Lazarus, R., & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. New York: Springer.
Liebergall-Wischnitzer, M., Buyum, M., & DeKeyser Ganz, F. (2015). Health promoting lifestyle among Israeli adult survivors of childhood cancer. Journal of Pediatric Oncology Nursing, 1-9
Martin, A. J. (2008). Enhancing student motivation and engagement: The effects of a multidimensional intervention. Contemporary Educational Psychology, 33, 239–269.
Masten, A. S. (2001). Ordinary magic: Resilience processes in development. American Psychologist, 56, 227–238.
Masten, A. S. (2014). Global perspectives on resilience in children and youth. Child Development, 85, 6–20.
Meyers, L. S., Gamest. G., & Goarin, A. J. (2006). Applied multivariate research, design and interpretation. Thousand oaks. London. New Deihi, Sage publication.
Migali, G., & Zucchelli, E. (2017). Personality traits, forgone health care and high school dropout: Evidence from US adolescents. Journal of Economic Psychology, 62, 98–119.
Oshio, A., Nakaya, M., Kaneko, H., & Nagamine, S. (2002) [Development and validation of an Adolescent Resilience Scale]. [Japanese Journal o/Counseling Science], 35, 57-65. [in Japanese with English abstract].
Oshio, A., Kaneko, H., Nagamine, S., & Nakaya, M. (2003). Construct validity of the adolescent resilience scale. Psychological Reports, 93, 1217-1222.
Peng, L., Li, M., Zuo, X., Miao, Y., Chen, L., Yu, Y., Liu, B., & Wang, T. (2014). Application of the Pennsylvania resilience training program on medical Students. Personality and Individual Differences, 61–62, 47–51.
Rowley, A. A, Roesch, S. C., Jurica, B. J., Vaughn, A. A. (2005). Developing and validating a stress appraisal measure for minority adolescents. Journal of Adolescence, 28, 47–557.
Rutter, M. (2012). Resilience as a dynamic concept. Development and Psychopathology, 24, 335–344.
Sameroff, A. J., & Rosenblum, K. L. (2006). Psychosocial Constraints on the Development of Resilience. Annals of the New York Academy of Sciences, 1094, 116–124.
Seifert, T. L. (2004). Understanding student motivation. Educational Research, 46(2), 137-149.
Steinhardt, M. A., & Dolbier, C. L. (2008). Evaluation of a resilience intervention to enhance coping strategies and protective factors and decrease symptomatology. Journal of American College Health, 56 (4), 445-453.
Sousa, P., Gaspar, P., Fonseca, H., Hendricks, C., & Murdaugh, C. (2015). Health promoting behaviors in adolescence: validation of the Portuguese version of the Adolescent Lifestyle Profile. Jornal de Pediatria, 91(4), 358-365.
Tajalli, P., sobhi, A., & Ganbaripanah, A. (2010). The relationship between daily hassles and social support on mental health of university students. Social and Behavioral Sciences, 5, 99–103.
Trentacosta, C. J., & Shaw, D. S. (2009). Emotional self-regulation, peer rejection, andantisocial behavior: Developmental associations from early childhood to earlyadolescence. Journal of Applied Developmental Psychology, 30, 356–365.
Ungar, M., Russell, P., & Connelly, G. (2014). School-Based Interventions to Enhance the Resilience of Students. Journal of Educational and Developmental Psychology, 4 (1), 66-83
Waaktaar, T., Christie, H. J., Borge, A. I., & Turgersen, S. (2004). Howcan young people’s resilience be enhanced? Experiences from a clinicalintervention project. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 9, 167–183.
Walker, S., Sechrist, K., & Pender, N. (1987). The Health- Promoting Lifestyle Profile: Development and psychometric characteristics. Nursing Research, 36(2), 76–81.
Walker, S. N., Sechrist, K. R., & Pender, N. J. (1995). The health-promoting lifestyle profile II. Omaha: University of Nebraska Medical Center, College Of Nursing.
Watson, D.; Clark, L. A. & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: the PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54: 1063–1070.
Weston, R., & Gore, Jr. P. A. (2006). A brief guide to structural equation modeling. Journal of Counseling Psychology, 5, 719-751.
Wilks, S. E. (2008). Resilience and academic stress: The moderating impact of social support among social work students. Advances in Social Work, 9 (2), 106-125.
Wilks, S. E., & Spivey, C. A. (2010). Resilience in undergraduate social work students: Social support and adjustment to academic stress. Social Work Education, 29 (3), 276–288.
Zimet, G. D.; Dahlem, N. W.; Zimet, S. G.; & Farley, G. K. (1988). The multidimensional scale of perceived social support. Journal of Personality Assessment, 52 (1), 30-41.
Zolkoski, S. M., & Bullock, L. M. (2012). Resilience in children and youth: A review. Children and Youth Services Review, 34, 2295–2303.