برجعلی، م؛ رحمانی، س؛ کریمی، آ و زینالی، م (1399). مقایسه اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت و درمان فراشناختی بر علائم افسردگی و دشواری در تنظیم هیجان در کارکنان نیروهای مسلح مبتلا به افسردگی. فصلنامه روانشناسی نظامی، 11(44)، 16-5.
پورعبدل، س (1398). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانیهای یادگیری ،9 (1 )، 51-32.
تاجیک، ا؛ حسینی المدنی، س و خدابخشی کولایی، آ (1400). مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر فراشناخت و ذهنآگاهی مبتنی بر شفقت به خود بر تابآوری در برابر استرس پرستاران در همهگیری کووید-19. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 13(48)، 64-41.
چراغپور، ر؛ حجازی، ن و محمدی، ا (1400). بررسی ارتباط سلامت اجتماعی با هوش فرهنگی و ارزشهای دینی پرستاران : ارائه یک مدل ساختاری. روان پرستاری ،۹ (۲) ،51-41.
چریکی، ر؛ رمضانی، خ و موحدزاده، ب (1401). اثربخشی آموزش مبتنی بر فراشناخت بر رضایت شغلی و مدیریت خشم پرستاران. آموزش پرستاری، 11(2)، 43-32.
رفسنجانی اکبرآبادی، ز؛ حسینزاده تقوایی، م؛ دانش، ع؛ کراسکیان موجمناری، آ و تاری مرادی، آ (1401). مقایسه اثربخشی آموزش گروهی ذهن مشفق و آموزش گروهی شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کنترل خشم نوجوانان دختر. رویش روانشناسی ،1(11)، 92-81.
سرافراز، م ؛ پورشهبازی، م و افشاری، م (1399). تعیین ویژگیهای روانسنجی مقیاس شدت سایبرکندریا در جمعیت بزرگسال ایرانی. روانشناسی بالینی،12(3)، 76-67.
عراقی، ی؛ بزازیان، س؛ امیری م؛ مجتبی، ن و قمری، م (1399). مقایسه اثربخشی آموزش گروهی به شیوه فراشناخت و رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش ناامیدی زوجین متقاضی طلاق. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(43)، 266-237.
عزیزی، ح؛ الازمنی، ف و احمدی، ی (1399). اهمیت پایش سلامت توسط پرستاران و تاثیر آن در کیفیت ارائه خدمات پرستاری به بیمار. فصلنامه مدیریت پرستاری،9 (۱)، ۸۴-۷۶.
قهرمانی اوچقاز، م؛ محمدخانی، پ؛ حاتمی، م و محمدرضایی، ر (1399). مقایسه درمان مبتنی بر شفقت و درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن بر کاهش ترس از شفقت و خودسرزنشگری افراد مبتلا به نارسایی قلبی. دو فصلنامه روانشناسی معاصر، 15(1)، 136-123.
کوهنشین طارمی، ف؛ افشاری نیا، ک و کاکابرایی، ک (1400). مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT)) و درمان فراتشخیصی در افزایش رضایت از زندگی در پرستاران شاغل در بیمارستانهای تأمین اجتماعی شهر کرمانشاه. فصلنامه علمی - پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 12(43)، 69-55.
کیخا، ع و حیدری، ع (1399). تحلیل مفهوم تعارض نقش مراقبتی پرستاران با استفاده از روش واکر و اوانت. مجله بالینی پرستاری و مامایی، 9(3)،741-729.
هاشمی، س؛ عظیمی، ا و محمودی، ح (1399). واضح سازی مفهوم نقش پرستار متخصص در بخش مراقبتهای ویژه: تحلیل مفهوم با رویکرد راجرز. نشریه مرور سیستماتیک در علوم پزشکی، ۱ (۲)، 88-75.
Bond C, Hui A, Timmons S, Charles A. (2022) Mental health nurses' constructions of compassion: A discourse analysis. International Journal of Mental Health Nursing. 5(1), 1-9.
Cheriki R, Ramezani K, Movahedzadeh B. (2022). The Effectivensis of Education Based on Metacognition on Job Satisfaction and Anger Management of Nurses. Journal of Nursing Education (JNE),11(2), 32-43.
Delaney, M.C. (2018). Caring for the caregivers: Evaluation of the effect of an eight-week pilot mindful self-compassion (MSC) training program on nurses’ compassion fatigue and resilience. PloS one, 13(11), e0207261.
Faija, C. L., Reeves, D., Heal, C., Capobianco, L., Anderson, R., & Wells, A. (2019). Measuring the cognitive attentional syndrome in cardiac patients with anxiety and depression symptoms: Psychometric properties of the CAS-1R. Frontiers in Psychology, 10, 2109-2120.
Fergus TA (2014). The Cyberchondria Severity Scale (CSS): An examination of structure and relations with health anxiety in a community sample. J Anxiety Disord [Internet], 28(6), 504–10.
Gerace A. (2022). Gentle gloves: The importance of self‐compassion for mental health nurses during COVID‐19. International Journal of Mental Health Nursing, 31(1), 3-7.
Germer, C. K. (2009). The mindful path to self-compassion: Freeing yourself from Destructive thoughts and emotions. Hove: Routledge.
Gilbert, P. (2009). Introducing compassion-focused therapy. Advances in Psychiatric Treatment, 15(3), 199-208.
Hasani H, Zarei B, Danaie Z, Mahmoudi Rad G H. (2020). Resilience Skills Training Versus Metacognitive Therapy: A Comparison of Effectiveness on Anxiety in Nurses Working in Intensive Care Units and Emergency Department. Mod Care J,17(3), e106905.
Kılıç, A., Hudson, J., McCracken, L. M., Ruparelia, R., Fawson, S., & Hughes, L. D. (2021). A systematic review of the effectiveness of self-compassion-related interventions for individuals with chronic physical health conditions. Behavior Therapy, 52(3), 607-625.
Leary, M. R., Tate, E. B., Adams, C. E., Batts Allen, A., & Hancock, J. (2007). Self-compassion and reactions to unpleasant self-relevant events: the implications of treating oneself kindly. Journal of personality and social psychology, 92(5), 887.
McElroy E, Shevlin M. (2014). The development and initial validation of the cyberchondria severity scale (CSS). J Anxiety Disord, 28(2), 25-36.
Moniri R, Nezhad KP, Lavasani FF.(2022). Investigating Anxiety and Fear of COVID-19 as Predictors of Internet Addiction With the Mediating Role of Self-Compassion and Cognitive Emotion Regulation. Frontiers in Psychiatry, 13:1-8.
Nadeem F, Malik NI, Atta M, Ullah I, Martinotti G, Pettorruso M, Vellante F, Di Giannantonio M, De Berardis D. (2022). Relationship between Health-Anxiety and Cyberchondria: Role of Metacognitive Beliefs. Journal of Clinical Medicine, 11(9), 2-18.
Nordahl, H., & Wells, A. (2018). Metacognitive therapy for social anxiety disorder: An A–B replication series across social anxiety subtypes. Frontiers in psychology, 9, 540-550.
Özer Ö, Özmen S, Özkan O. (2021). Investigation of the effect of cyberchondria behavior on e-health literacy in healthcare workers. Hospital Topics, 1,18,1-9.
Rockliff, H., Gilbert, P., McEwan, K., Lightman, S., & Glover, D. (2008). A pilot exploration of heart rate variability and salivary cortisol responses to compassion-focused imagery. Clinical Neuropsychiatry: Journal of Treatment Evaluation, 5(3), 132–139.
Shenaar-Golan, V., Gur, A., & Yatzkar, U. (2022). Emotion regulation and subjective well-being among parents of children with behavioral and emotional problems–the role of self-compassion. Current Psychology, 1-12.
Starcevic, V., & Berle, D. (2013). Cyberchondria: towards a better understanding of excessive health-related Internet use. Expert Review of Neurotherapeutics, 13(2), 205-213.
Stevelink SAM, Malcolm EM, Mason C, Jenkins S, Sundin J, Fear NT. (2015). The prevalence of mental health disorders in (ex-)military personnel with a physical impairment: a systematic review. Occup Environ Med, 72,243-251.
Tajik A, Hosseini Almadani SA, Khodabakhshi-koolaee A. (2022). Comparison of the effectiveness of metacognitive therapy (MCT) training and self-compassion-based mindfulness on nurses' anxiety in the Covid-19 epidemic. Journal of Clinical Psychology, 13(4), 87-102.
Starcevic, V., Berle, D., & Arnáez, S. (2020). Recent insights into cyberchondria. Current Psychiatry Reports, 22(11), 1-8.
Vladan S, Berle D. (2020). Sandra A. Recent Insights Into Cyberchondria. Current Psychiatry Reports, 22(11),2-8.
Waddington, K. (2021). Introduction: Why compassion? why now? In Towards the Compassionate University (pp. 5-22). Routledge.
Wells A. (2009). Metacognitive therapy for anxiety and depression. New York: The Guilford Press.
Wells, A. (2002). Emotional disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. John Wiley & Sons.13-85.
Wells, A., & Fisher, P. (2015). Treating Depression: MCT, CBT, and Third Wave Therapies. John Wiley & Sons.35-52.