اژهای، ج؛ خضریآذر، ه؛ بابایی سنگلجی، م؛ امانی، ج. (1390). الگوی ساختاری روابط بین حمایت از خودمختاری ادراک شدۀ معلم، نیازهای روانشناختی اساسی، انگیزش درونی و تلاش. فصلنامۀ پژوهش در سلامت روانشناختی. 2(4)، 47-56.
ایرانمنش، ح؛ صابری کاخکی، ع؛ زارعزاده، م. (1393) رابطۀ بین اعتماد بنفس ورزشی و انگیزش در ورزشکاران تنیس رویمیز بر پایۀ نظریۀ خودمختاری. مطالعات روانشناسی ورزشی، 8، 76- 95.
سراج، س؛ اسدی، م؛ فراهانی، ا؛ اشرفی، ح. (1392). تأثیر تمرینات پیلاتس بر روی ترکیب بدنی و انعطافپذیری زنان غیر ورزشکار. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 6، 298-287.
عابدانزاده، ر؛ عبدلی، ب؛ احمدی، ن؛ رمضانزاده، ح. (1395). تعیین روایی و پایایی مقیاس انگیزش موقعیتی در دانشآموزان پسر راهنمایی شهر تهران. پژوهش نامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 24، 85-96
عبدلی، ب؛ رمضانزاده، ح؛ عابدانزاده، ر. (1392). ارتباط بین نیمرخهای انگیزشی و مراحل تغییر رفتار تمرینی در دانشجویان. مطالعات روانشناسی ورزشی. 5، 85-100.
علی اکبری، ن؛ لطفی، غ؛ سنه، ا. (1393). رابطۀ هدفگرایی با انگیزش شرکت در فعالیتهای ورزشی دختران. مطالعات روانشناسی ورزشی. 11، 65-76.
قربانی، م؛ سخنگویی، ی. (1393). تأثیر سه روش تمرینی پیلاتس، یوگا و فعال رایج بر دامنه حرکتی اندام فوقانی، و خودپنداره بدنی در زنان مبتلا به سرطان پستان پس از جراحی ماستکتومی کد کار آزمایی بالینی. طب ورزشی. 2، 189-201.
مازیاری، م؛ کاشف، م. (1393). بررسی مدل ساختاری بیانگیزگی دانشآموزان در فعالیتهای تربیتبدنی. رفتار حرکتی. 16، 181-200.
ملکی، ب؛ محمدزاده، ح؛ سید عامری، م؛ زمانیثانی، ح. (1390). بررسی رابطۀ عزت نفس و انگیزش پیشرفت در ورزشکاران موفق و ناموفق استان آذربایجان غربی. پژوهش در علوم توانبخشی. 7(1)، 74-83.
واعظ موسوی، م؛ مسیبی، ف. (1387). روانشناسی ورزشی. تهران. انتشارات سمت. چاپ دوم. 150-216.
واینبرگ، ر، گولد، د. (2011). مبانی روانشناسی ورزش و تمرین. ترجمۀ واعظ موسوی، محمدکاظم، حجتی، ع، رضاسلطانی، نجمه؛ اسماعیلی، محمد. (1392). تهران: انتشارات حتمی.
Alvarez, M. S, Balguer, I., Castillo, I. & Duda, J. L. (2009). Coach Autonomy Support and Quality of Sport Engagement in Young Soccer Players. The Spanish Journal of Psychology. 12:138-148.
Ainley M, Hidi S, Berndorff D. Interest, learning, and the psychological process that mediate their relationship (2002). Journal of Educational Psychology. 94(3): 545–61
Borg, G. (1998). Perceived exertion and pain scales. Champaign: Human Kinetics.
Curran, T., Appleton, P. R., Hill, A. P. & Hall, H. K. (2011). Passion and burnout in elite junior soccer players: The mediating role of self-determination motivation. Psychology of Sport and Exercise. 12, 655-661.
Deci, E. L. & Ryan R. M. (2004). An overview of self-determination theory: An organismic-dialectical perspective. In E. L. Deci and R. M Ryan (Eds.), Handbook of self-determination theory research University of Rochester Press.
Deci, E. L. & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior; New York: Plenum.
Deci, E. L., Ryan, R. M. (1991). A motivational approach to self: Integration in personality In R. Dienstbier (Ed), Nebr Sym Motiv. (38):237-288.
Deci, E. L. & Ryan, R. M. (2000). The “What” and “Why” of goal pursuits: Human needs and the self –determination of behavior. Psychological Inquiry. 11, 227 – 268.
Gaerin, E. & Fortier, M. S. (2012). Situational Motivation and Perceived Intensity: Their Interaction in Predicting Changes in Positive Affect from Physical Activity. Journal of Obesity.
Gao, Z., Podlog, L., Huang, C. (2013). Associations among children’s situational motivation, physical activity participation, and enjoyment in an active dance video game. Journal of Sport and Health Science. 2, 122-128.
Guay, F., Vallerand, R. J. & Blanchard, C. (2000). On the assessement of situational intrinsic and extrinsic motivation: The situational Motivation Scale (SIMS). Motiv Emotion. (24): 175-213.
- Khan, R. S., Marlow, C. & Head, A. (2008). Physiological and psychological responses to a 12-week Body Balance training programme. Journal of Science Medicine Sport. 11(3), 299-307.
Kim, C. S., Kim, J. Y., & Kim, H. J. (2014). The effects of a single bout pilates exercise on mRNA expression of bone metabolic cytokines in osteopenia women. Journal of exercise nutrition & biochemistry. 18(1), 69.
Labbrozzi, D., Robazza, C., Bertollo, M., Bucci, I. & Bortoli, L. (2013). Pubertal development, physical self-perception, and motivation toward physical activity in girls. Journal of Adolescence. 36: 759-65.
Mouratidis, A. & Michou, A. (2011). Perfectionism, self-determination motivation and coping among adolescent. Psychology of and Exercise. 12, 655-661.
Mishell, J.R. (2005). Premenstrual disorders: epidemiology and disease burden. The American Journal of Manag Care. 11(16):473-9.
Ning, W., Pope, Z. & Gao, Z. (2015). Associations between Adolescents’ Situational Motivation and Objectively-Determined Physical Activity Levels in Physical Education. Journal of Teaching, Research, and Media in Kinesiology. 2, 1-13.
Ryan, R. M., Deci, E. L., & Grolnick, W. S. (1995). Autonomy, relatedness, and the self:Their relation to development andpsychopathology. In D. Cicchetti, & D. J.Cohen (Eds.), Dev elopm enta lpsy chopat hology :T heory and methods.618-655, NewYork:Wiley.
Slentz, C. A., Duscha, B. D., Johnson, J. L., Ketchum, K., Aiken, L. B., Samsa, G. P, et al. (2004). Effects of the amount of exercise on body weight, body composition, and measures of central obesity: Strride-a randomized controlled study. Arch Intern Med. 164(1): 31-9.
Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS Scales. Journal Personal Social Psychological. 47, 1063–1070.