با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی سلامت
تأثیر آموزش تحلیل رفتار متقابل بر نگرش صمیمانه، عزت نفس و افسردگی زنان معلول جسمی-حرکتی

اندیشه گلشن؛ مجید ضرغام حاجبی؛ ناصر صبحی قراملکی

دوره 9، شماره 36 ، اسفند 1399، ، صفحه 25-44

https://doi.org/10.30473/hpj.2021.54873.4936

چکیده
  مقدمه: ناتوانی نه‌تنها در جسم، بلکه بیشتر در نگرش معلولین وجود دارد. نگرش‌های منفی و موانع اجتماعی سبب کاهش عزت نفس و افزایش افسردگی آنان می‌شود. هدف پژوهش بررسی اثر آموزش تحلیل رفتار متقابل بر نگرش صمیمانه، عزت نفس و افسردگی زنان معلول جسمی- حرکتی کاشان در سال 1398 بود. روش: پژوهش نیمه آزمایشی با دو گروه آزمایش و گواه با طرح پیش‌آزمون- ...  بیشتر