با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی سلامت
stress
نقش سبک‌های مقابله‌ای و ویژگی‌های شخصیتی در رفتارهای خوردن آشفته

محسن کچویی؛ علی فتحی آشتیانی؛ عباسعلی اله یاری

دوره 4، شماره 13 ، فروردین 1394، ، صفحه 63-72

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سبک­های مقابله­ای و صفات شخصیتی در رفتارهای خوردن بیمارگون انجام شد. روش: بدین منظور، 331 دانشجوی دانشگاه تهران با روش خوشه­ای به‌عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. کلیه شرکت‌کنندگان به پرسشنامه‌های نگرش­های خوردن، پرسشنامه راهبردهای مقابله‌ای و پرسشنامه صفات شخصیتی نئو فرم کوتاه پاسخ دادند. ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مراقبت از بیماران هموفیلی در کاهش اضطراب و افسردگی مادران دارای فرزند هموفیل زیر 15 سال

سمیرا حسن زاده پشنگ؛ زهرا شعبانی؛ علی فتحی آشتیانی؛ احمد علی پور؛ حسین زارع

دوره 3، شماره 9 ، فروردین 1393، ، صفحه 60-75

چکیده
  هدف: هموفیلی از شایعترین اختلال خونریزی دهنده ارثی و سومین بیماری شایع وابسته به کروموزوم x میباشد که ناشی از کمبود یا فقدان فاکتورهای انعقادی هشت و نه میباشد. تولد فرزند هموفیل در خانوادههایی که این بیماری در آنها وجود نداشته است باعث اضطرا ، ناامیدی و حتی احساس گناه میشود و درماندگی آنها را درمراقبت از فرزندشان موجب میشود بنابراین ...  بیشتر

تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطراب امتحان در ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان ابتدایی

زینب شریف عسکری؛ علی فتحی آشتیانی؛ احمد علیپور؛ مجید صفاری نیا

دوره 1، شماره 4 ، بهمن 1391، ، صفحه 42-55

چکیده
  چکیدههدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی تغییرات سایکوفیزیولوژیک مرتبط با اضطرا امتحان در ارزشیابیکیفی توصیفی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. –روش: این مطالعه یک طرح آزمایشی بود که در مورد 91 نفر از دانش آموزان تهران انجام شد. آنها با روشنمونه گیری در دسترس انتخا و به پرسشنامه های اضطرا امتحان کودکان ساراسون، شخصیت کودک و نوجوانآیسنک و ...  بیشتر